Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Suzana - 18 februari 2010 19:56

Inatt går älsklingen utav veckans kvälls skift och är ledig imorgon..så jag har bakat lite gott för att "fira" att ännu en arbetsvecka är till ända..

Hmm ja visseligen så skall han jobba extra både lördag och söndag förmiddag..men det blir inte sååå många timmar..nu när han går kväll så jobbar han 10 timmar per skift och det är bara för låååångtråkigt..knappt så man ses..

Han vill sova länge på morgonen och då måste jag vara uppe..sen när han kommer hem närmare midnatt så är ju jag mer död en levande och orkar inte vara uppe så länge..suck..men nästa vecka går han förmiddag..sååå mycket bättre! =)

 

Vad passar bättre än muffins alá kärleksmums till min älskling!?

Mumma! =)

  

Av Suzana - 18 februari 2010 19:48

Har blivit lite pysslande idag också.. =) 

 

Min älskade syster yster har beställt ett par handledsvärmare utav mig..har gjort som hon önskat men själv är jag allt annat än nöjd med slutresultatet..tycker hjärtat blev..hmm..hur skall man säga..typ "klumpigt"..men men syster var hit på en snabbvisit idag och hon blev mer än nöjd så då blir jag väl tvungen att tycka dom är okey trots allt då.. =) 


Har även påbörjat en liten "extra" sak till halsduken jag har virkat till äldsta sonens tjej A som kommer upp hit imorgon och hälsar på..

Hur slutresultatet blir får ni se senare.. =)

    

Av Suzana - 18 februari 2010 19:38

Ibland känner jag mig totalt fantasilös när det gäller matlagning..idag har det varit en sån dag..

 

Hade i alla fall 1,5kg köttfärs att utgå ifrån..frös in 1kg, orkar inget storkok idag..så det var bara att titta runt i skåpen och se vad som fanns..

 

Hmm..tortilja bröd..tacokryddmix..

Mmm kan gå..leta lite till..en burk majs..en burk vita bönor (skölja bort tomatsåsen)..lite tacosås och paprika..

Ost och cream fraich..

 

Steka..hacka..blanda..koka..smaka av..

Mmm gott! =)

 

 


Godkänt utav hemmavarande barn också.. =)  

    

Mums! 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards