Alla inlägg under november 2009

Av Suzana - 14 november 2009 17:55

Hittade en artikel och annons i Bollnäs nytt som kom i postlådan idag..detta måste jag bara iväg på..en skaparkväll på Bollnäs bibliotek onsdag nästa vecka!

Åhh va skoj det skall bli! Kan knappt vänta..skall leta runt och se vad jag har i mina gömmor som jag kan ta med och skapa utav.. =)

Skall fundera och se om jag kan komma på någon mer som ev kan tänka sig att följa med, men jag har ju inte några direkt kreativa vänninor på nära håll..suck..


Men kan vara kul att komma iväg på egen hand också! =)

 

  

Av Suzana - 14 november 2009 15:35

Idag fyller näst minsta sonen 10år..åren bara springer iväg..kom att tänka på för nån dag sedan att 1 augusti 2010 så har jag varit mamma i 20år..två hela årtionden..inte illa.. =) hihi..

 

Dagens tema är halloween och även om inte min ork har räckt till en massa extra pynt (värken knäcker mig nu när kylan är så himla fuktig och kryper in i väggarna..) så verkar sonen nöjd.. =)

Just nu sitter dom och tittar på en film som han fick utav en utav sina kompisar..sen är det bara utlottning utav en liten present, godispåsedax och hemfärd för alla kvar.. Vuxenkalas blir imorgon så då kommer resten utav la´familja.. =)

 

Skall bli skönt att krypa upp i soffan och mysa med en kopp varm te sen när barnen har "rymt" iväg till kompisar och lugnet lägger sig över huset..ja mer eller mindre lugnt blir det i alla fall..minibusen är ju kvar hemma och någon utav dom stora pojkarna blir hemma..men lugnare blir det i alla fall.. =)

 

  

  

Tummen upp!

  

   

Spindelnäts kakor..farligt goda!  

Spindel tårta, röd änkan kanske..

 

Älsklingens goda kanelbullar..

   

Mögliga spindelmuffins..mums!  

Och naturligtvis ögonmuffins! =)

 

Av Suzana - 13 november 2009 13:52

Slaktade min gamla påskkrans (som jag gjorde för ett par år sedan..) idag, tänkte jag skulle återbruka den så tog därför bort fjädrar och plastägg och satte dit div fågelmat istället och vips så hade jag fått en fin fågelmatare istället.. =)

Så nu hoppas jag dom frusna små liven blir glad! =)

 

  

Av Suzana - 12 november 2009 10:21

Väl i Bollnäs så blev det ju att vi sprang in på karlsson, dollar och rusta också och där är det ju näst intill omöjligt att inte handla något så vi kom hem hem med en del därifrån också..att det skall vara såå svårt att låta bli att shoppa.. =) hihi..

Hittade bla..

 

  

Dekorations hjärtan som jag tänker använda till ett marknadspyssel jag har tänkt ut.. <3

    

Några sorters roliga presentkartonger.. =)

  

Lite passande till lördagens 10-års kalas..

  

Och sist men inte minst världens finaste julgranskula!

Av Suzana - 12 november 2009 10:07

Blev en snabbsväng till erikshjälpen igår igen..hittade inte det jag letade efter men det blev ju annat skoj..en liten julgransfot som jag tänker ha med på julmarknad (om det nu blir någon..) inspirerad utav Marias "jag blommar" fina röda "gran" att hänga pynt i..en liten pixie bok som jag ev sätter saxen i och tapetserar ett utav mina settekasse med och några kakformar som jag vill göra julgrans hängen utav (än en gång inspirerad utav Maria, mfl..)..

Hade inte mer än typ 10min på mig (skulle iväg till Bollnäs direkt sen och hämta älsklingens äldsta son..) att springa igenom så det var svårt att göra fler fynd..letade efter en ram och fler flugsvamps ljusstakar egentligen men såg inget utav detta denna gång..bättre lycka nästa gång.. =)

 

  

Av Suzana - 11 november 2009 20:39

Har blivit en hel del bus för mig och minstingen idag och ett tag fick kameran vara med och detta är resultatet.. =) hehe..

Jag ser ut som en rugguggla och är rätt slutkörd så ni får inte rädd när ni tittar på bilderna.. =) skratt..

 

          

Minstingen ville absolut att vi skulle fota hans nya "kompisar", dessa tre stora lantdjur(ca. 20cm lång och olika mankhöjd..) hittade jag på hemköp i måndags för hela 19.90kr/st..finns dom kvar skall jag köpa några fler åt honom nästa sväng ner till djurskyddet..

Hajen inköpt på cypern fick han utav goa moster.. =)

    

Av Suzana - 11 november 2009 20:37

Fick klart några till fröpåsar idag och jag måste säga att jag är riktigt nöjd och att det är kul att förvara sina fröer snyggt och dessutom använda foton som jag knäppte här ute i sommar på samma ställen där jag sedan plockade fröerna.. =)

 

  

Av Suzana - 11 november 2009 11:14

Här har du chansen att vinna en materialsats till ett virkat djur, amigurumi,  från Salabim. Materialsatsen innehåller garn, stoppning, ögon, (+filttyg och trådar till vissa modeller), virkmönster och beskrivning på hur man gör en ”magisk eller justerbar ring”.

Gå in och tävla du med! =)

 

  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards