Alla inlägg under september 2009

Av Suzana - 27 september 2009 19:18

Vet att det är upplagt för att bli besviken men jag kan ju bara inte låta bli..längtar som f-n tills jag och älsklingen skall åka och titta på huset vi är intresserad utav..

 

  

 

Både jag och älsklingen har i princip redan flyttat in i våra tankar och sättet som vi pratar med varandra om huset.. =) hihi..

Tokigt när vi inte ens varit in och titta i det ännu..men energin från huset utstrålar hemtrevnad och känns "snällt"..

Tokigt jag vet jag vet..men men.. =)

 

Av Suzana - 27 september 2009 18:59

Denna sötnos fick följa med hem igår..funderar på att sälja den på tradera för djurskyddets räkning..

Den är en rätt stor pjäs, hela 17cm i mankhöjd och 30cm i totallängd.. =)

 

Tycker den är vacker i all sin enkelhet..den har ingen märkning och ser ut att vara gips..hmm skall "suga" på karamellen ett tag till och fundera på vad som kan hända med denna söta skapelse.. =)

 

  

Av Suzana - 26 september 2009 16:49

Idag har jag och syster yster varit på djurskyddet och jobbat nästan hela dagen..vi har haft höstmarknad med loppis, öppethus (oj vad folk det kom som ville kika på kissarna..kul!), lotteri och fika..

Jag bidrog med kokostosca och plommon i maderia och dom sålde tydligen slut fort.. =)

 

Nu är jag helt slut men nöjd..vi gjorde en bra förtjänst och fick även några katter sålda så det är ju bara positivt.. Risken är stor att jag och syster hamnar på bild i ljusnan (vår lokaltidning) också i veckan då dom var där och fotade och ställde en hel del frågor..usch.. =) hihi.. Men bra med publicitet för djurskyddet..

 

Fick naturligtvis med mig en hel del loppis saker hem också..nån som är chockad? =) hihi.. En del skall vi behålla men det mesta skall säljas på ett eller annat vis..

 

 

Gosyster

 

   

Mosters govove Wilma kom också på besök.. =)

 

 

Fika och korv..

 

   

Ingång till loppiset!



Av Suzana - 25 september 2009 13:16

Nu har det blivit ett par tradera annonser till..måste ju som sagt få in lite pengar och om vi nu skulle få för oss att flytta så gör det ju inget om det råkar vara liiiite mindre att släpa med sig eller hur? =) hihi..

 

Hittade en Jema ugglis som får byta bo och ett brödskrin by Ethel von Horn.. =)

 

    

Av Suzana - 25 september 2009 12:13

Tänk att en tallrik med vanlig havregrynsgröt med en klick äppelmos kan kännas så vacker..till och med lite lyxig..nu tror ni väl att jag har fått värsta snurren..men så upplevde jag det när jag i morse åt gröt i min vackra tallrik från coop och med en sked ärvd ifrån min mormor..

Skönt när man kan hitta skönhet i det enkla tycker jag.. =)

 

Sen har jag roat mig med att lägga ut lite mer på tradera idag..bla denna vackra 70-talsvas utav Aldo Londi och en charmig 70-tals pepparkaksburk utav Erik Kold..skönt att få bort lite man samlat på sig och så har jag ju fortfarande den retsamma kvarskatten som skall betalas..suck..roligare kunde man ju ha för pengarna om man säger så..grrr =(

 

Har även en 50-tals linneduk utlagd som jag säljer i förmån för djurskyddet, hoppas den skall ge lite den också.. =)

 

      


Av Suzana - 25 september 2009 11:10

Hmm då det inte verkade finnas någon som var intresserad utav att byta till sig dessa läckra gamla pappers lyktor så får jag väl fundera på att sälja dom på tradera istället då..vad tror ni..där brukar det mesta gå att sälja eller hur? =)

 

  

Av Suzana - 24 september 2009 16:37

Har tittat runt och hittat ännu mera färgglad inspiration..såg att Stina "sagoliktpysslar" hade beställt hem tapetprover från inreda.com och då måste jag ju bara titta in där, tapettokig som jag är.. =) hihi..

Och titta bara vilka underbara bilder..se njut!

 

                

Av Suzana - 24 september 2009 13:53

Jag har nu bokat tid hos en mäklare nästa vecka för att titta på ännu ett hus som kanske kan vara intressant..

Det är inte kärlek vid första ögonkastet  men det beror nog mycket på att det skulle betyda en mycket längre flytt och kanske skolbyte och så och det är ju mindre kul.. Plus att jag bara MÅSTE skaffa körkort i så fall..som ni nu nog kanske förstår ligger inte detta hus så centralt..men men jag känner att jag bara måste dit och kolla på det i alla fall.. =)

 

  

 

Huset är på 250kvm, och är ifrån början 4 lägenheter..men skulle det vara så att vi skulle köpa detta så skulle det få bli en lägenhet kvar till uthyrning och resten skulle vi använda.. =)

Mycket att göra på detta hus också med mycket kvar utav det gamla + en totalt vildbevuxen trädgård..

 

 


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards