Alla inlägg den 16 september 2009

Av Suzana - 16 september 2009 20:45

Idag har det varit fullt upp hela dagen..

En massa pyssel..bla. dessa två par hårspännen och broschen blev till idag (sen är det ju målning i många lager hit och dit, lite limning här och där, mm, som inte är så kul att fota..)..

Tandläkaren med näst minsta sonen kl.14.15 och innan det hann jag in på Sylvias scrapcorner här i byn och köpte lite papper och lim (skulle dit och köpa skär till min papperskärare, men hon hade som vanligt glömt beställa hem det jag bad om för flera veckor sedan..suck..dålig stil om man vill behålla sina kunder..)..

Efter tandis slängde jag mig i bilen för att följa älsklingen till Bollnäs och hämta hans äldsta son..passade på att springa in på röda korset och fyndade en del som skall fixas ordning till butiken (ovanligt va? =) hihi..), blev bla. 2 roliga pallar, en vägghylla och lite småplock som jag fotar och visar senare.. =)

Hem till byn igen..in på ica och handla lite mat och hämtade ut ett paket från cellbes..lite nytt till barnen behövs alltid + ett par byxor till mig.. =)

Sen hem och sätta igång ett "jättekok" med korvgryta då vi fick matgäster idag + att vi är rätt många själv juh..hehe..

Bjöd hem svägerskan med familj då jag vet att dom har knappt mat för dagen eller pengar i plånboken så här dagarna innan sjukbidrag/barnbidrag kommer..och man hjälper ju till när man kan.. Verkar som svägerskan kunde passa minstingen imorgon också så jag och älsklingen kan plocka mer lingon, skall då passa på att plocka en hink bär till henne som tack för hjälpen.. =) 

Sen har jag pysslat varje ledig minut ikväll så nu värker rygg, axlar och händer så jag får nog ge mig för kvällen nu..

 

    

Av Suzana - 16 september 2009 10:00

Hihi..ja vad kommer dom inte på.. Brittiska BBC 2 håller som bäst på att spelar in ett tv-program där dom helt enkelt bygger ett fullstort hus i lego.. =)

Tokig ide eller är detta framtidens byggmaterial? =) skrattar..

 

  

  

  

 


Av Suzana - 16 september 2009 09:48

Hann göra klart lite pyssel igår också, bla. så gjorde jag dessa "bakstycken" att fästa mina hårspännen, broscher, mm, på..tyckte det blev riktigt sött! =) Eller vad tycker ni?

Postade ett gäng hem till min underbara vännina Kreativa mamman också..hon skall sälja i samma butik som mig och blir hon nöjd med dessa så får jag nog skapa många många då hon säkert har skapat en "miljon" olika härliga smycken vid det här laget.. =) hihi..

 

    

Av Suzana - 16 september 2009 09:43

Tusen tack snälla söta Viktoria med bloggen stjernfalls blogg för att denna supersöta lille kissekatt fick flytta hem till mig! Du är sååå otroligt duktig med virknålen gumman! =)

Hittade henne i postlådan igår och det var kärlek vid första ögonkastet! Har döpt henne till Kitty och nu hoppas jag att hon skall trivas här.. =)

 

  

Av Suzana - 16 september 2009 09:23

Igår hann jag bara inte med att blogga..har så fullt upp nu inför butiksstart, det vanliga här hemma och så var jag borta hela kvällen (kl.16-21.30) pg utav att jag hade styrelsemöte för djurskyddet i Bollnäs och innan det skulle älsklingens äldsta son hämtas kl.16.30 på skolan, mm..

Och då mitt möte började kl.18 så hann jag in på erikshjälpen också och gjorde ett par fynd, bla. sagoböcker till minstingen och nåt "settekasse", en liten duk som skall få bli skål och så världens sötaste lilla brosch blev min för en 10:a..är den inte söt?? =)

Sen blev det karlsson där jag köpte papptallrikar, plastskedar (bjöd ju styrelsen på tårta då dom var snäll och flyttade fram mötet en dag så det inte inföll på min födelsedag..hihi..) och några nya kattleksaker till gokissarna där.. =)

 

Javisst ja, jag måste ju nämna att djurskyddets kruka gick för 205kr på tradera, bra nog mycket bättre än 5kr som dom annars skulle ha sålt den för.. Styrelsen blev så nöjd med resultatet så i framtiden har jag fria händer att sälja vad jag vill som finns i djurskyddets ägo.. =) hihi.. Kul!

Tog hem en härligt färgglad vepa från 70-talet igår som jag skall fota och lägga ut, den är såååå himla fin!


    

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards