Alla inlägg den 12 september 2009

Av Suzana - 12 september 2009 19:26

När vi var klar på erikshjälpen och skulle åka hemåt så svängde älsklingen åt "fel" håll och såg lite pillemarisk ut..det visade sig att vi var på väg mot Alfta (en by 1mil ifrån oss)..där åkte vi in på ett "barnloppis" med cafe (ett loppis som bara säljer barnsaker av alla det slag..), där köpte jag/vi ett par allvädersstövlar till minstingen för 30kr och så tog vi en fika (hämtade även ut lite pengar som "jag" hade fått sålt där för..)..därifrån bar det av till en vinylshop där jag såg en underbar äkta retro radio (men den tillhörde ett sett med stereo, mm, så den gick på hela 1400kr..för dyrt!) så där gick jag tomhänt ut..

 

Nästa stopp blev ett loppis som jag tjatat hela sommaren att jag hade ville åka in till..där fyndade jag en rolig retro lampa vid namn Hemi för 40kr, skulle vilja veta mer om den lampan så vet någon något så skvallra gärna.. Skall ut med den på tradera.. =)

Hittade även en tallrikshylla (inte med på bild..) för 50kr som skall bli shabby chic och säljas på tradera.. 

Och sist men inte minst en söt rosa t-shirt som jag skall pimpa om till en kasseväska i framtiden.. Tror det kan bli lite kul.. =)

 

Väl tillbaka i byn svängde vi in till ett rätt nyöppnat loppis, där köpte jag inget men talade i alla fall om för älsklingen vad jag gillade där inne.. Till saken hör att jag fyller år på måndag men har kalas imorgon, så älsklingens äldsta son ville köpa något till mig i födelsedags present.. ;) hihi..

 

Hmm undrar om detta plötsliga infall av min älskling att köra runt mig på div loppisar helt frivilligt har något att göra med att jag skall till att fylla år..vad tror ni? ;) hihi..

 

Nejdå min älskling gör alltid allt för att jag skall må bra och vara lycklig så sant som det är sagt! =)

 

      

Av Suzana - 12 september 2009 19:23

Fick inte in alla bilder i det förra inlägget så här kommer dom.. =)

 

               

Av Suzana - 12 september 2009 19:09

Hittade som sagt en massa fina fynd inne på erikshjälpen idag.. =)

 

Bla. 2 helt underbara burkar..en guldig te burk och en "smörgåsburk" i äkta retrostil, är dom inte bara underbara? Dessa var i dyraste laget men nu fick hjärtat styra istället för förståndet (det lilla jag nu har..hihi..) så dom blev mina för 45kr och 75kr.. =)

 

En ugglis spargris i glas fick också ett nytt tillfälligt hem här hos mig, skall lägga ut den på tradera redan ikväll.. Jag älskar ugglor, men jag vet inte den skrek inte riktigt BEHÅLL mig så då får den vandra vidare.. =)

(10kr)

 

Hittade även en orginal förpackning med söta retro hjärtformade äggkoppar..läckra eller hur? Dessa skall oxå säljas vidare på tradera.. =)

(10kr)

 

Två vackra förkläden ville också följa med hem..kanske kanske inte skall dom få åka ut på tradera..skall ha dom kvar ett tag och klämma och känna lite på dom innan jag bestämmer mig..hmm eller kanske jag skall behålla dom och se om någon här ute i bloggvärlden kan vara intresserad utav att byta dom mot något annat kul? Vad säger ni? =)

(15kr styck)

 

Och sist men inte minst så hittade jag en klänning i detta underbara tyg..så den fick snällt följa med hem till mig och finna sig i att få möta saxen någon dag i framtiden.. =)

(30kr)

 

      


 

Av Suzana - 12 september 2009 18:57

Idag har här fyndats en hel del..började med att jag tjatade på älsklingen att köra mig till erikshjälpen för att lämna några kassar med kläder och naturligtvis (för min del är det naturligt i alla fall..hihi..) gå in och titta runt efter ev fynd.. =)

Och nog har jag hittat fynd alltid!

 

Bla. hittade jag denna söta pepparkvarn och saltkvarn, är dom inte bara underbar..funderar på att sälja dom på tradera men det är inte säkert då jag kärat ner mig i dom så klart.. Älsklingen suckar ljudligt.. - Ja bestäm du..mig lyssnar du ju inte på i alla fall.. Hehe nej det har han väl rätt i..men jag skall fundera ett tag till.. =)

(15kr styck för dessa..)

 

Två riktigt häftiga retro gardinner hittade också vägen ner i min korg..dessa funderar jag nog ändå på att lägga ut på tradera..tror inte att dom passar i någon utav mina fönster tyvärr.. Men alltid blir ju någon glad över mina fynd! =)

(19kr och 15kr)

 

Även en underbar handduk med kattmotiv blev min..underbar eller hur? =)

(10kr)


              

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards