Alla inlägg den 10 september 2009

Av Suzana - 10 september 2009 17:44

Idag efter att älsklingen kom hem efter jobbet så satte vi oss i bilen och tog en tripp ut i skogen.. =)

 

Vi började med att besöka en strand som jag badade vid mycket när jag var yngre..bestämde oss för att hit skall vi åka och bada nästa år..bara 17 grader varmt idag och det är en källsjö så risken finns för att bli sjuk om man ens funderar på bad en dag som denna.. =) hihi.. Men vackert glimmade den i kvällssolen..

 

Då vi har slut på lingon i frysen nu och bara en burk lingonsylt kvar så satte älsklingen igång och plockade bär medans jag och minstingen gick på upptäcksfärd..vi plockade många kottar till lillpluttens kottsamlingen, tittade på en stor myrstack (minstingen lyckades snubbla där också så det blev till att snabbt borsta av en bunt lagom snälla myror, uffa..), klättrade på stenar & stubbar och sprang efter traktorspår..vet en som kommer somna ovaggad ikväll..inte lillen men jag.. =) hihi..

 

Skall försöka få barnvakt nån dag nu i veckan så att även jag kan plocka lite bär..nog för att lillkillen älskar att vara i skogen och springa, men jag vill gärna hålla sten koll på honom när han är ute där och det blir jobbigt om man samtidigt skall plocka..

 

              

 

 

Av Suzana - 10 september 2009 11:44

Hittade 2 stycken helt underbara täcken när jag var till erikshjälpen i Bollnäs sist. Kom just på att jag inte visade någon bild då, men här kommer en närbild på det läckra mönstret och färgerna.. (köpte ett par saker till, men dom skall göras om innan försäljning så bilder på dessa kommer senare när dom är klar..). Fick böta hela 35kr/st..

Härligt att kunna fynda! =) hihi..

 

Minstingen ville att jag skulle visa upp hans nya fina mokasiner också, fyndade dessa på folketshem där det var "billighets försäljning" från resande säljare i början utav veckan.. Dessa betalade jag hela 10kr för.. =)

Köpte mycket mer också, tex 2 par jeans till mig själv för 150kr/st, fodrade byxor till näst minsta sonen för 60kr, 2 "stora" rullar julpapper för 10kr/st, sweatshirt till näst äldsta sonen för 130kr, mm.. =)


    


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards