Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Suzana - 21 augusti 2009 22:07

Vi kom iväg till svägerskan efter mycket om och men och plockade ett par hinkar plommon..så nu har jag gjort plommon i madeira..

Mmmm mums med en klick vispgrädde eller glass! =)



Skall fortsätta imorgon och koka plommon marmelad med kaneldoft, har inte testat det tidigare men låter ju grymt gott! =)



Nån som har förslag på annat gott man kan göra med plommon? Svägerskan har MASSOR utav plommon som är mogen nu och snart mognar ännu ett överfullt plommonträd hos henne så jag kommer att hinna få plocka ännu mer..sen är det dax för äpplen snart också.. =) hihi..


Skall i alla fall göra ännu mer plommon i madeira och skänka till djurskyddets höstmarknad i september, kan ju funka att sälja utav höstens skatter där..blir att jag bakar en del också.. =)


Jag är trött och mör i kroppen och verkar ha förkylning på G..men vägrar bli sjuk!!

Skall iväg och äta "med älsklingens jobb" imorgon, det är inte ofta man får ta med sin respektive dit på dessa tillställningar så det är bara att passa på..blir tre rätters middag, underhållning, mm.. =)


Natti natt!



Av Suzana - 21 augusti 2009 14:34

Klockan har just passerat halv 3 och jag har sökt skydd här vid datan från det envisa regnet där ute som störde mitt i mitt trädgårds stök..har äntligen fått stockrosen jag fick utav mina svärföräldrar i jorden, planterade den vid växthuset och la upp en del stenar runt om..blev helt ok.. =)

Sen försökte vi oss på att klippa lite gräs, men då började det regna igen..svårt som sjutton att klippa hela gräsmattan på samma dag..blir en bit i taget hela tiden så vi har massor utav olika gräslängder i vår trädgård nu.. suck..ser lagom roligt ut.. =/



Hade tänkt åka till svägerskan och plocka plommon också, men mindre kul i regn..skall göra inlagda plommon så jag har varit på systembolaget och köpt hem madeira.. Hoppas det torkar på lite snart igen så man kan ta en tripp dit och plocka.. Har en massa att plocka in i trädgården också.. Blir mycket saftkok i närmaste framtiden.. =)

Gott gott!



Sen har jag kommit en bit på mitt "settekasse", bara lackning kvar..sen får vi se om någon vill köpa den i butiken sen.. =) hihi..



Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards