Alla inlägg den 5 augusti 2009

Av Suzana - 5 augusti 2009 21:32

Idag blev det en snabbsväng till erikshjälpen, jag, minstingen och äldsta sonen gick in där medans älsklingens som i ärlighetens namn hatar att gå på erikshjälpen och allt vad loppis heter åkte iväg i lite andra ärenden =)

Äldsta sonen som var på jakt efter en bokhylla, fyndade en ikeas billy hylla för 80kr så nu får han plats med ännu fler dvd filmer och cd skivor =)

Själv hittade jag en skojig bricka, lite fina tyger, pärlplattor, en läcker gammal duk, en rulle gammalt hyllpapper och 2 stolar (inte med på bild..), allt för 148kr..

Inte allt för illa och jag är supernöjd! =)



Annars har vi idag strulat vidare med toalettstolen utan större lycka..så vi måste ringa röris igen imorgon och rådfråga..suck..troligtvis så måste dom hit eller så måste vi köpa ännu en ny toalettstol i en annan modell..blir dyrt hur vi är beter oss.. =/


Varit till Bollnäs och köpt ny hårddisk till älsklingens data och hörlurar till mig..plockat och donat här hemma, mm..


Nu sitter jag här med en djävulsk värk i stort sett hela kroppen, funderar på att gå och knyta mig men vill ändå titta runt bland alla mina favoritbloggar innan sänggående..men sen blir det natten..gäsp..ajj..suck..



Av Suzana - 5 augusti 2009 10:29

Fotade lite trädgårdsinspiration när jag promenerade genom parken igår..hmm kanske nåt att bygga här ute oxå.. Kommer bygga något liknade vid växthuset..men det kan ju vara mysigt med en "berså" också =)


Av Suzana - 5 augusti 2009 09:15

Igår var det ännu en tröttdag som jag inte orkade göra såå mycket vettigt..vi började med att riva ur gamla läkande toalettstolen inne på lilla toaletten..då visade det sig att avloppsröret är för högt för den nya stolen och då röret är i gjutjärn så vet jag inte hur lätt det är att kapa så jag måste ringa och rådfråga en rörmockare idag..suck..blir nog en dyr affär om dom måste hit..suck.. =/


Jag klippte håret på min morfar då min mor som brukar klippa honom är på semester och tydligen blev resultatet så pass bra så nu har han bestämt att jag skall klippa honom i framtiden också.. =) hihi..


Skrev ihop ett gäng vykort från halva släkten och röstade i hemmets journals tävling..där man röstar fram sveriges bästa katthem som  vinner 10 000kr till kattmat =) Kanon!


Sen blev det inte mycket mer än det vanliga..plocka o dona här hemma, handla, mm..


Här kommer ett foto på min älskade vackra Mira som jag tog hem från katthemmet för många år sedan, hon är idag ca 9år och jag kan inte tänka mig en liv utan henne..

Hon är verkligen mammas tös och hon tröstar mig när jag är ledsen, håller ett vakande öga på mig och lillprinsen, mm..

Hon är helt klart den goaste kissekatt man kan ha! =)




Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards