Alla inlägg under juli 2009

Av Suzana - 22 juli 2009 23:33

Har varit iväg men näst äldsta och näst yngsta sonen på bio ikväll och sett senste Harry Potter filmen..klart sevärd men ett konstigt slut..nu måste man ju bara se nästa film också..hmm..men men som sagt helt klart sevärd =)

Av Suzana - 22 juli 2009 23:21

Idag har vi gjort en snabbsväng ner till Bollnäs, skoj att komma bort ifrån byn ibland.. =)


Passade på att gå snabbt igenom röda korset och hann få med några fynd i förbifarten..bla en superfin 70-tals kanna, en fin kakeldekor som kan passa som vykort om inte annat, underbart tyg (4st gardinner), en gul hyllbård och en tapetrulle med ett fint brunblommigt mönster (ser lite gulaktigt ut på bilden men men..).. Allt 100kr =)


Sen vandrade vi på stan ett tag, skulle köpa dragon ball böcker till näst äldsta sonen på åhlens och då fyndade jag lite fint presentpapper till mig själv oxå.. blir säkert jättefina i ett settekasse eller i något annat pyssel =)


Sist men inte minst hamnade vi på vårt favorit cafe, krokanen, där minstingen fick sig en tallrik pannkaka med grädde och sylt.. Mums tyckte han =) hihi..



Av Suzana - 21 juli 2009 19:06

Idag har jag varit upp på vinden och fyndat lite, hittade tapeter som funnits här i huset från 40-talet och fram till 80-talet.. Skojigt! =)

Kommer bli mycket skoj att hitta på pyssel med dessa, har ju ett par "settekasse" som  skall tapetseras bla och det kanske funkar att scrappa med dom också..

Nån som är intresserad utav att byta bitar mot andra roliga tapetbitar får hojta till =)

Av Suzana - 20 juli 2009 23:19

Idag har jag testat att baka Yvonnes supersmarriga jordgubbs och vaniljpaj med marängtäcke och jag säger bara guuuuuud så himla god..har nästan ont i magen då det var svårt att sluta äta när man väl fick smak på den =) hihi..

Min paj blev inte lika fin som hennes men smaken var det då inget fel på.. Älsklingen och näst minsta sonen har också ätit så dom nästan storknat..hihi...

Mmmmums säger vi bara!! =)


Av Suzana - 20 juli 2009 23:11

Lovade ju tidigare idag att jag skulle visa dagens fynd, så här kommer dom =)

Tyg får jag aldrig nog utav, bara älskar tyg.. Det som ser lite "lapptäcksrutigt" ut skall jag nog sy sängkläder till minstingens "nallesäng" utav, de andra får ligga och bero tills jag kommer på något kul med dem =)

Burken med "äpplen" på skall stå i minstingens kök.. Tallrikarna blir bra till våra utflykter.. Underlägget var bara sååå mysigt och ugglan skall få lite ny färg i framtiden =)

Av Suzana - 20 juli 2009 22:26

Jag har fått en utmaning ifrån Stina/sagolikt pysslar ! Skojsigt, första utmaningen jag fått =)



Reglerna följer som sådant:
1. linke tilbake til meg i bloggen sin.
2. kopiere "honest scrap" logoen til bloggen sin.
3. skrive 10 sannheter om seg selv i bloggen sin.
4. gi utfordringen videre til minst 7 andre bloggere
og liste opp og linke disse til bloggen sin.


Jag har funderat och skall göra mitt bästa =)


1. Jag är tokig i att shoppa..nej vilken överraskning eller hur =) hihi.. Mest då på loppis/secondhand då men ändå..


2. Jag är sjukpensionär efter att ha gått in i vägen, fått fibromyalgi, diabetes och lite annat skrot..


3. Drömmer om att starta eget, cafe/inrednings-/hantverks-/secondhandbutik..


4. Jag är en jäkel på att baka och gör det gärna mycket och ofta, tyvärr sätter det sig ju runt magen så nu har jag både en och två missprydande bilringar.


5. Älskar att pyssla och dona, men har en förmåga att ha för många bollar i luften och kör slut på mig själv lite väl ofta..


6. Skulle vilja ha ett större hus (så alla barn fick eget rum..) med tillgång till någon mer byggnad/lokal så jag kunde förverkliga min dröm om att starta eget..


7. Önskar att jag hade upplevt mer äventyr som ung, rest, varit mer våghalsig, mm..


8. Har inte körkort men drömmer om att en gång ta det, bara jag vågar.. =) hihi..


9.  Kan få för mig att köpa/skaffa filmer bara för att jag gillar inredningen eller miljön i filmen, sen om rullen suger i övrigt spelar inte så stor roll.. =)


10. Har storlek 42 på skor, big foot =) hehe..


Så det var 10 sanningar det..pust =)


Nu lämnar jag över utmaningen till:


Anna - En utav mina äldsta vänner och då menar jag inte hennes ålder utan år hon stått ut med min vänskap =)


Maria - En färgglad tjej som jag gärna vill veta mer om =)


Eva - En underbar människa som jag har förmånen att kalla min vän =)


Lycke - Ännu en härligt inspirerande tjej =)


Matilda - Söta rara gumman min =)


Victoria - Söt tjej som är superduktig med virknålen bla =)


Susanne - Mysig tjej med inspirerande blogg =)


Så nu är jag klar tror jag =)


Av Suzana - 20 juli 2009 18:35

Idag har jag haft fika "date" med söta Matilda, kul att träffa henne då vi inte har setts på över minst en månad.

Hon är äldsta sonens ex men det hindrar ju inte att vi kan fortsätta vara vänner,  trivs man med en person så gör man..


Mmm mumsade potatisbakelse och snickerskaka.. =)


Blev en del fyndande inne på delen med secondhand medans jag väntade på att hon skulle komma (fotar och visar senare..), hittade lite utav varje..bla en gardin i typiskt 60-70-tals mönster som jag skall klippa och sy sängkläder till minstingens "nallesäng" utav..kan bli bra tror jag =) 



Av Suzana - 19 juli 2009 20:38

Igår kväll så såg jag och älsklingen filmen Ink heart..familjefilm med lagom med äventyr, magi och saga, helt klart sevärd.. =)

Rekomenderas!

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards