Alla inlägg under juli 2009

Av Suzana - 26 juli 2009 18:33

Nu lottar goa söta sagolikt pysslar ut några utav sina superfina nessesärer, klicka på länken och var med du med =)


Av Suzana - 26 juli 2009 17:59

Klockan 2 hade vi kalas för släkt och vänner..fotade fikat (alla gossens favoriter..bullar, snickerskakor, gobitar, hallonkakor och chokladbollar..) innan dom högg in, men glömde totalt bort att fota jordgubbstårtorna och rulltårtebakelserna jag också bjöd på..men där får ni väl använda er fantasi då.. =) hihi..

Fullt hus och gossen njöt i fulla drag utav uppmärksamheten och alla fina presenter, tack än en gång =)



Min äldsta vännina Anna (vi har känt varandra i ca.33år räknade vi ut..) och hennes mor Annika var också hit på visit, trevligt då vi inte träffas så ofta.. Första gången hon varit hit så det blev lite visning utav både hus och trädgård och prat i den mån jag hann med (är man värdinna för kalaset så är man..)..


Hoppas vi kan ses snart igen! Kul att träffa dig gumman =)



Av Suzana - 26 juli 2009 17:41

Tänkte bara för sakens skull lägga in före och efter bilder på gossens nallesäng =)


Av Suzana - 26 juli 2009 17:29

Idag fyller vår goa lillprins hela 2år, oj oj vad tiden går fort.. =)

Han började dagen med att ge oss alla en sovmorgon ända fram till kl.08.45 (brukar vakna vid kl.07 annars..)..vilket han tog igen med att inte sova någon middag så han kommer antagligen somna tidigt ikväll..hmm..mindre bra inför morgondagen, men men..

Han fick börja med presenter så fort han kom upp..han fick en sparkcykel med tre hjul, nallesängen, 3 filmer och en bok utav oss.. Snacka om att han älskade sängen, han har låtit nalle sovit där en stund, sen satt han där i själv en stund för att sedan låta nalle sova igen och så har han hållit på.. =) hihi.. Mormors rutefilten hann inte bli hundra klar så den får han inom de närmaste dagarna..

Sparkcykeln var oxå sååå cool i hans ögon, med blinkande lampor nere på ståbrädan och allt.. hihi..

Sen fick han en gobit till frukost och han blåste ut båda ljusen helt själv..

Han e ju bara sååå go vår lillkille! =)

Av Suzana - 26 juli 2009 17:09

Igår hann vi med en snabbsväng till erikshjälpen mellan all bakning och städning =)

Fyndade bla ett underbart tyg, hela 4 meter för 33kr..det kallar jag fynd! Sen hittade jag något som påminner om ett "settekasse" men skall säkert vara något annat..

Charmigast var ändå det fina nål "fodralet", kostade 15kr men det var det värt..såå mysigt! =)


Av Suzana - 24 juli 2009 23:32

Idag har vi haft fullt upp hela dagen..bakat, pysslat, uträttat ärenden och dona.. Knappt en lugn stund..

Har målat och tapetserat på gossens "nallesäng" och börjar bli rätt nöjd med resultatet..filten är snart ihopsydd..skall börja sy på sängkläderna imorgon..


Älsklingen bakade närmare 100 bullar idag och jag har fixat chokladbollar och gobitar..imorgon får det bli snickerskakor och kolakakor i alla fall..hinner vi så kanske det bli något mer..blir ca 30st här på söndag så det krävs lite fika..

Tur att både jag och älsklingen älskar att baka =) hihi..


Postade paketet till Lotten idag, hoppas att hon skall bli nöjd med tyget nu bara.. =)


Nej nu skall jag ner och fortsätta att virka på en sak som Gallerry skall få i sin swap och sen sy mer på filten =)



Ha en fortsatt trevlig helg alla ni där ute i bloggvärlden! =)


Av Suzana - 23 juli 2009 18:51

Lotta och jag har bestämt att vi skall göra ett byte, jag får en meter av hennes härliga tapet och hon får en utav mina gardinlängder som jag fyndade på röda korset =) Jippi!

Sååå himla kul när man kan byta till sig lite utav andras fynd och att andra uppskattar det man själv hittat..


Skall springa ner och fixa hennes packet nu! =) hihi..



Av Suzana - 23 juli 2009 16:58

Är ute lite i sista minuten med gossens kalasinbjudningar, så istället för att klippa och klistra som jag brukar göra så fick datan jobba lite..så detta är resultatet och vi skall strax ta en sväng och dela ut dom då kalaset är redan på söndag..sista minuten så att säga =) hihi.. Bättre sent än aldrig eller..??

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards