Alla inlägg den 16 juli 2009

Av Suzana - 16 juli 2009 18:28

När vi passerat Leksand så passade vi på att köra in en sväng till leksands knäckebröds fabriksförsäljning..svärfar ville köpa några kartonger knäckebröd och jag har inte varit in där tidigare så varför inte..blev inget knäckebröd för mig dock..

Älsklingen och jag köpte ett te som luktade gudomligt och sweet crisp..mums! =)


Kan rekomendera alla som gillar knäckemackor att ta en sväng hit, bra priser och gott!


Av Suzana - 16 juli 2009 17:45

Första stället vi stannade på var på Sockerkringlans bageri i Rättvik, det är älsklingens kusin David som äger det bageriet och det har blivit en vana att svänga in där när vi har vägarna förbi =)



Svärfar köpte med sig 5 stora påsar skorpor som dom är "världsbäst" på att baka och så passade vi på att fika såklart, är man cafetokig så är man.. Mums..blev en budapestbakelse för min del =P





Av Suzana - 16 juli 2009 17:27

Nu är vi hemma igen efter en "fyndrik" resa ner till Enköping =)

Jag har fyndat en hel massa och är supernöjd med mina fynd..kommer fota och berätta mer i flera inlägg, blir för mycket i ett =) hihi..



Vi har bara packat ur bilen och alla fynd ligger huller om buller nu..men jag skall styra upp och fota så kanske det kommer något "fynd" inlägg ikväll redan, annars kommer dom de närmaste dagarna..



I övrigt idag har vi varit till svägerskan på födelsedagskalas och firat henne =)

Här ser ni foto på det jag köpte till svägerskan som önskade sig baksaker i lite "Laila bakar" stil..tänkte leta mer och fortsätta samma tema till henne till jul oxå, annars blir det ju så dyrt och vi har till vana att inte spendera mer än ca 100kr till varandras födelsedagspresenter..

Hon verkade dock bli nöjd med det jag köpt =) 


Hmm jag gillar verkligen presentpappret jag slog in hennes present i, tur jag sparde en bit..kan passa bra till o "tapetsera" i mitt "pryl kast" som jag fyndat.. 


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards