Alla inlägg den 29 juni 2009

Av Suzana - 29 juni 2009 20:50

Denna gamla "skrothög" har jag bestämt mig för att förvandla till en "super retro hoj" till äldsta sonen..han önskar sig en Kronan cykel (se nedersta bilden..) till sin födelsedag den 1 augusti men då inte vår ekonomi tillåter några såna inköp så tänkte jag skapa en "kronan" cykel alá Suzana.. =) hihi

Skall byta sadel, handtag, trampor, putsa och måla...


Håll tummarna att den blir bra! =)




Av Suzana - 29 juni 2009 20:44

Då vi ändå hade lånat bil så passade vi på att åka och hämta ett par plantor som min älsklings syster lovat oss.. =)



Så nu har jag planterat dom i varsin hink med ny planteringsjord och kogödsel, hoppas dom skall trivas i växthuset och växa på sig rejält så vi kan få både tomat och gurka senare i sommar =P mums!!


Solmogna tomater är väl mumma!! =)


Av Suzana - 29 juni 2009 20:36

Idag när älsklingen kom hem från jobbet så stoppade vi in alla hemmavarande barn i bilen (som vi fått låna för dagen..) och körde raka vägen till närmaste badstrand..sååå svettigt och man bara döööör om man inte får svalka sig.. =) hihi..

Ja ja barnen och älsklingen kunde i alla fall svalka sig, jag satt i skuggan och led med den berömda "röda veckan"..suck..men men min tid kommer oxå..


Hann bara fota 2 kort oxå sen dog kameran, batteri torsk..suck..men ni får se dom här i alla fall..

Mitt skuggskydd en gammal tall och så barnen i full action, minstingen närmast och dom två "prickarna" i vattnet är näst minsta och näst äldsta sonen..älsklingen klarade sig från kameran denna gång =) hihi.. 


Och vi fick även se sommarens första huggorm när vi skulle hem, dom ser man ju inte ofta nu så det var ju "kul" stöta på den =)





Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards