Alla inlägg den 16 juni 2009

Av Suzana - 16 juni 2009 19:55

Nu sitter man här vid datan och tittar runt bland alla bloggar igen..så kul att läsa om hur andras vardag ser ut och upptäcka att man kanske inte är så "värdelös" som man känner sig..så skönt att inse att man bara är mänsklig och inte är ensam om att ha för höga krav på sig själv o få ågren... =)


Gräsmattan är nu färdigklippt (jag och älsklingen hjälptes åt att ta det som var kvar..), ett par maskiner tvätt är klar och hängd, mat o disk klar, några plagg i "lagas" högen har gjorts och jag har plockat o donat, minstingen nattad..mm, mm.. =)


Har just tagit en lång dusch och mjukat upp mina ömma leder..krypit in i bekväma mjuka kläder..nu skall jag bara sitta här en stund o läsa och sen krypa upp i soffan med älsklingen o mysa innan det är dax att natta..


En bra dag kort o gott.. =)

Av Suzana - 16 juni 2009 14:08

Då jag inte orkade bråka med gräsklipparen mer så tog jag med mig minstingen och näst äldsta sonen ut på byn för att uträttade lite ärenden.. Bla. så skaffade jag två nya husnycklar så att älsklingens äldsta son som flyttar in hos oss i sommar och min näst minsta son får egna nycklar, underlättar en hel del nu när sommaren är här och man inte kanske alltid är hemma samtidigt =)



Sen hade jag lovat gossarna fika så det blev till att besöka vårt kära favoritcafe, inte mig emot.. =) hihi..

(secondhandsdelen skymtar i bakgrunden..men blev inga fynd idag)

Av Suzana - 16 juni 2009 13:59

Idag har solen skymtat fram så jag har passat på att trädgårdspysslat lite..minstingen fick följa med och fick till en början full mundering inför ev nån regnskur, men då det blev bara varmare och varmare så fick han byta till sandaler och koft snart nog..han e sååå söt i sin favorithatt =) hihi..


Har planterat en massa blommor jag köpt för nån vecka sedan som sedan har fått stå uppe på altan och väntat på bättre väder..blev nöjd med resultatet och växterna tyckte nog det var skönt att få lite större om "fötterna" =)


Sen har jag lekt ett tag med gräsklipparen oxå, men orkade inte hela gräsmattan nu så älsklingen får hjälpa till när han kommer hem från jobbet..gräset har växt sig högt och tjockt nu när vi haft denna långa regnperiod så det vart inte så lite jobbigt att klippa nu..pust!


Men fint blir det! =)



Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards